Thursday, December 27, 2007

HASLINA 2000 VS HASLINA 2007

Aku menyertai Program Karniawan Anjuran Universiti Malaya. Tugasan aku buka booth di Mid Valley Exhibition Centre. Sepanjang booth memang aku berpakaian korporat sket, sebab takut orang besar2 datang. plus hari pertama hari perasmian.

Memang aku ada gaya korporatlaa.. Mana la tahu masuk politik... dapat jadi dato' ke.. uhuuhuhu...

Dan tiba-tiba, datanglah en Fairul dengan isteri, anak dan kawan sekerja. EN fairul aku kenal semasa perhimpunan kepimpinan semua IPTA di UPM. kami berbual-bual. kawan en fairul senyap jer.. dan aku rasa macam kenal.. tapi aku diam je sebab xnak salah org atau nanti mamat tu perasan aku suka dia.

Dan lepas tuh, mamat tu asyik lalu kat booth aku... AKHIRNYA.. baru aku teringat SIAPA DIA...

Dia FIRST COUPLE aku dulu.... uhuhuhuu... bayangkan, masa aku couple dengan dia aku baru je form 3 dan dia lepasan SPM. aku terlalu muda dan aku tak tahu arah tuju aku. yang aku tau impian dan cita-cita aku besar...

Aku ada reason kenapa aku tinggalkan dia. memang bukan salah dia tapi............ kadang-kadang aku agak kejam sebab xberi penjelasan kepada dia kenapa perlu berpisah dan aku xmemberi dia peluang untuk menjelaskan keadaan. yang aku tahu, aku terlalu muda.

Maafkan aku, Dharull Naim.

Tapi aku pasti dia nampak perubahan aku sangat. CUba bayangkan Haslina pada tahun 2000, ketika bersama dia. masih belajar sekolah menengah, dan pemikiran yang budak2+ tak tahu apa yang difikirkan+ teenagers+ suka berseronok + ntalaaaa.. yg pasti xbest sangat..

tapi tahun 2007 = Haslina seorang yang bekerjaya, ada masa depan, mengorak lebih jauh ke hadapan, level confident yang sangat tinggi dan bla bla bla...

mesti Naim cakap dalam hati " uhuhuhuhu, tak sangka x-gf aku dah jadi orang hebat sekarang"

2 comments:

aunieZ said...

haha..u bleh lupe sape ur 1st bf? ehe..lawak gile..
btw which uni r u from?
best kn karniawan n phimpunan kt upm
tp yg kt upm lg best
hehe..en fairul cumel..huhu ;p

Anonymous said...

act,i x-student UKM, sekarang jadi RA di fakulti. Julai sambung master. :)

u ni siapa? macammane tahu blog i? urm urm urm...