Saturday, December 08, 2007

Kenapa aku selalu involve company yang bermasalah??

Masa aku praktikal, Mei 2006 - Jun 2007, aku praktikal di Campuscity. Aku dapati politik kerja disini. Company ini dalam keadaan itu, sangat bermasalah. Masalah dari segi kewangan dan management.. Akhirnya ramai pekerja berhenti. dan kemudian.. company ini pun bankrup.. mungkin bos aku dah buka company lain setelah berbelas tahun bisnes ini.

Dan bila aku dah graduate, aku bekerja di kontraktor company, INB. AKu suka kerja disini tapi ada sebab-sebab yang aku berhenti. NAmpaknya company ini benar2 bermasalah. nak dah bankrup. hutang banyak.berjuta! orang hutang company pun berjuta.... susahnya waktu kerja disana... banyak masalah tak dapat settle..

Tapi akhirnya dah berhenti. Ada 3 sebab aku berhenti
1. aku tak tahan kerja kat situ, mungkin lihat dari sudut pride
2. aku nak berniaga... aku nak fokus bisnes. kecil xpe
3. aku tubuhkan koperasi. ini yg penting. masa kerja dengan INB xdapat buat/ fokus ini.

Adakah setiap company yang aku kerja akan bermasalah dan mempunyai masalah kewangan atau kata lain bankrupt?

No comments: